2008. április 6., vasárnap

VKF XIV. - Hazai ízek II.



Tokaji bor zselé
A Tokajis fő étel mellé természetesen Tokaji bor dukál. Ezúttal azonban nem folyékonyan tálaltam a nagyérdeműnek, hanem zselé formájában. Igazán mókás dolog ez a kocsonyás állag, gyermeki játékosságunkat hozta elő ez a remegő csoda. Nem tettem mást, mint hogy a már a fő ételhez is használt Furmintból 2,5 dl-t felfőztem, 1,5 dl vízzel 10 dkg cukorral 1 ek. mézzel, s bár a vanília rúd apró magjai jó szolgálatot tettek volna, sajnos csak egy valinin cukrom volt kéznél. Ezalatt 6 zselatin lapot 1 dl vízbe áztattam, majd forrás előtt a boros sziruphoz öntöttem. Az előzőleg gondosan szemelt szőlő szemeket is forrás előtt dobtam a szirupba, épp hogy csak egy picit bor mámorosak legyenek.
Talpas fehérboros poharakba mertem óvatosan a nedűt, s 3 órára hűtőbe tettem. Hideg, frissítő mégis émelyítő desszert.
Hozzávalók 4 személyre:
2,5 dl Tokaji Furmint
1,5+1 dl víz
10dkg cukor
1 ek. méz
6 zselatin lap
fél vanília rúd kikapart magja (v. 1 zacskó vanilin cukor)
poharanként 5-6 szem szőlő

Nincsenek megjegyzések: