2007. november 16., péntek

Vendégváró téli estékre


A vacogós, nyirkos téli estéken valahogy mindig késztetést érzek, hogy valami forrót, s ragacsosan édeset igyak, egyek. Nálam minden a finom teáknál kezdődik legtöbbször, a reggelek is (a kávé után!, imádom a friss kávé illatot, de egy kávét fel kell hörpinteni, nem lehet hosszú ideig a meleg bögrébe kapaszkodni, ellentétben egy hatalmas bögre teába), az esték is ahogy hazaérek. Nincs is annál jobb, mikor átfagyott részeinket elönti a bizsergetően forró nedű. Én ezeken az estéken szeretek takaróba gubózni, illatmécsesezni, gyertyázni, Csokoládét nézni... s bentről, a meleg szobából az ablakon át nézni a hóesést.

Rumos, fahéjas karamellizált narancs

Az idei első hóesés estéje is elérkezett. A havat nagyon nem vártam, de vasárnap délutáni vendégeket igen. Ebéd már jócskán a hátunk mögött, vacsora idő még nem igazán volt. De volt szép nagy, vastag héjú narancsom, rumom, fahéjam és barna cukrom. Úgy döntöttem ők fognak randevúzni a forró (270°C-os) sütőben. A narancsokat félbevágtam, majd a héj és a hús találkozásánál késsel körbevágtam. A gyümölcs húsa közé illatos rumot (én klasszikus sütő rumot használtam, ez édeskés, illatos, s az ízében nem az alkohol dominál) csurgattam. Csipetnyi fahéjjal, majd 3-4 teáskanál barnacukorral megszórtam a félbevágott narancsokat, egy jénai fedőre tettem őket. Előmelegített sütőben 20-25 percig sütöttem, amíg a cukor szép ragacsos karamell réteget nem képez. Előfordul, hogy ha a narancs nagyon lédús magába szívja a cukrot. Ilyenkor én még szórok rá egy-két kanálnyit.

Kár, hogy a blogom méééég nem olyan ügyes, hogy illatokat is közvetítsen, ugyanis a kombináció valami isteni. Imádom mikor a tál alján folydogál a borostyán színű rumos karamell. Ha az ember meg tudja állni, hogy ne pusztítsa el mind, kiskanállal rácsurgathatja a kész narancsok tetejére.

A sütőből kivéve azonnal tálaljuk, s kiskanállal kanalazzuk ki a héjból. Amilyen egyszerű, olyan izgalmas. Szerintem karácsonyi desszertként is megállja a helyét!

Hozzávalók (2 személyre)

2 nagyobb vastag héjú narancs

6-8cl sütő rum

10dkg barna cukor

fél teáskanál őrölt fahéj

Nincsenek megjegyzések: