2009. július 23., csütörtök

Füge torta sietős nyári reggelekre




Nem tudom mondtam már, hogy én a reggeleket szeretem sütés-főzéssel tölteni. Egyfelől azért, hogy az esték a nap lezárásaként csakis jól megérdemelt pihenéssel teljenek, másrészt pedig a másnap reggeli tervektől mindig energikusan ébredek, ez egy fajta löketet ad a naphoz, motivál, és a reggeli fényben valahogy az ihlet is jobban jön. Mikor még mindenki alszik, csendes a ház, csak a kotyogó kávém hangját hallom. A praktikus oka pedig leginkább abban lakozik a reggeli főzésnek, hogy így ki-ki friss ebédet vihet magával, és a fotók is jobban sikerülnek nappali fényben. Persze a végére ezek a reggelek, mindig kicsit sietősre sikerülnek, de annál nagyobb öröm illatozó ételektől teli papír zacskóval munkába indulni, este pedig szem ügyre venni a reggeli fotókat.

Ez a füge torta tegnap reggel készült. A nyár első fügéit egy idős hölgytől vásároltam a Fehérvári úti piacon. Ott terem neki a XI.kerületben, csodaszép, hatalmas szív alakú, érett fügék voltak. Azontúl, hogy egyet gondosan eltettem édesanyámnak aki él-hal érte, a többinek valami, ha lehet még édesebb jövőt szántam. Így készült ez a hihetetlenül egyszerű füge torta.

Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta
5-7 dkg darált dió
2 cs Bourbon vaníliás cukor
2dkg méz
2dkg vaj
3 nagyobb érett füge (15-20dkg)
1 fél lime reszelt héja

Nincsenek megjegyzések: