2009. április 30., csütörtök

Érzem a tavaszt - spárga


Tejszínes-sajtos spárga pennével és chorizo chipsszel

Kedd reggel jártam a Fehérvári úti piacon, és sok szép tavaszi zöldséget, gyümölcsöt vettem termelőktől. Spárgát is most vettem először eddig csak boltban láttam, nem is magyar volt, addig számomra nem kezdődik el az igazi szezon. Fantasztikus zöldségnek tartom, tavaly egy tavaszi este ihletet kaptam, és improvizáltam egy ételt ami azóta hatalmas kedvenc lett, ezért most Ő lett az első spárgás ételünk az évben.

Hozzávalók 2-3 személyre:

500g zöld spárga

250g penne

200ml tejszín

5-7dkg reszelt/morzsolt sajt

10dkg vékonyra szelt chorizo

ízlés szerint: só, bors, olíva olaj

A spárgát megtisztítom, de mivel zöldről van szó ez kevésbé bonyolult, ezért is szeretem jobban a fehérnél. A szárat elpattintom az alján, így pont ott az a rész törik le, ami esetleg már kevésbé ropogós. 3cm-es sípokra vágom, majd sós lobogó forró vízben 5-6 percig főzöm. Semmiképp se főzzük tovább, mert az a legrosszabb, ha spárga elveszti ropogósságát és színét. Ezalatt egy serpenyőt felhevítek szárazon, majd beleteszem a kolbász karikákat, és csak 2 csepp olívát teszek alá zsiradékként, úgyis kisül belőle a gyönyörű narancssárga zsiradék. Ha már kezdenek felpöndörödni a kolbász karikák és kicsit ropogóssá váltak, lehúzzuk a tűzről a serpenyőt, és papír szalvétára kiszedjük őket, miután lecsöpögtettük. A serpenyőben maradt zsiradékra szedjük a megfőtt spárgát, átfuttatjuk 1 perc alatt, majd rátesszük a tejszínt, sóval, borssal ízesítjük. Alacsony lángon rotyogtatjuk olyan 3-4 percig, közben sajtot reszelünk bele. A spárga alapvetően nagyon jó barátságban van bármilyen sajtos szósszal, így ízlésünktől függően ez szinte bármi lehet. Tavaly először gorgonzolát morzsoltam belem nagyon jól passzoltak. Most azonban goudám volt otthon, de ezzel is tökéletes lett. Ezután már nincs is más dolgunk, mint a megfőtt pennével (más olasz tésztával is jó lehet, de a spárga alakja miatt a pennével a legesztétikusabb, jó törekedni a harmóniára :) tálalni.

Ui: sajnos a reggeli (munka előtti)főzés átka, hogy az elkészült ételt már nem sikerült lefotóznom, de ígérem bepótolom.

1 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Még nem találtam ki, hogy az enyémből mi készül majd. Lehet, hogy rakott formában vagy krémlevesnek... gondolkozok még...