2009. szeptember 24., csütörtök

Lila Projekt





Ma reggeli piacozásomat már nagyon vártam. Vártam azt a nyár végi, ősz köszöntő állapotot amikor szerintem a legszínesebb a piac és a legnagyobb a választék, nem mellékesen pedig szerintem ilyenkor lehet a legracionálisabb áron hozzájutni sok terményhez.

Találtam egy kedves, idős bácsit is aki saját tojást és házi készítésű mangalica szalonnát, kolbászt és szalámit árul. Imádok rábukkanni ilyen kincsekre, a nagy városi forgatagban. A tojás problémámat talán el sem kéne kezdenem most feszegetni, mert olyankor mindig nagyon ideges leszek. Ha nem kapok otthonról, vidékről tojást, akkor itt a fővárosban képtelen vagyok rendes tojást vásárolni. Nem fér a fejembe, hogy a nagy hiperekben, vagy akár a kisebb, igényesebb szupermarketeket is említhetem, hogy lehet az, hogy miután már itthon is kötelező a dobozon feltüntetni a tyúk tartásának körülményeit, arról nem is beszélve, hogy hányat látták Jamie Oliver: A nagy csirke-show című műsorát, még mindig 90% csak ketreces tartású tyúk tojását forgalmazzák. Lényeg, a lényeg a Fehérvári úti piacon keressétek az emeleten a jobb felső sarokban a bácsit nála jó minőségű, friss tanyasi tojást kapni. A rántotta, a palacsinta tészta összehasonlíthatatlanul szebb színű, napsárga lesz, és ennek kéne természetesnek lennie.

Bevásárlásom másik fénypontja az volt, mikor felfedeztem magamnak hogy a lila szín mennyi csodás árnyalata fellelhető az évnek ebben a szakában zöldség és gyümölcs formájában. Úgy éreztem magam, mint egy gyerek, amikor a megszokott 12 színű zsírkréta készlet helyett, most egy 54 színűből választhat. A szerzeményekkel én a blogomat színezem ki most. Így került a kosaramba a lila-rózsaszín friss, fejtett bab, muskotályos szőlő, füge és padlizsán is.

Az első lila terményekből egy könnyű salátát készítettem ebédre.

Márványsajtos-fügés-szőlős saláta
Hozzávalók 2 személyre:
10dkg márványsajt (gorgonzolával még jobb)
fejenként két kisebb füge
1 fürt szőlő
3 marék madársaláta
olívaolaj
balzsamecet

bors

Jól áll még neki pár szem pirított dióbél is.

Nincsenek megjegyzések: