2009. szeptember 15., kedd

Öcsi egyél! - saláta


Öcsém G. Borásznak készül. Imád enni, de a hétköznapokban egyszerűen lusta magát megfelelően táplálni. Amíg tart az otthoni koszt, addig eszik rendesen , ha kedd-szerda táján már nincs több a Mami főztjéből beköszönt a fényevés... én csak így hívom, egyszerűen nem látom, mi mást ehet...

persze megértem én egy egyetemista pörgős életébe hol fér bele a srácokkal üssünk össze egy lecsót lyukas órában?...inkább veszünk 4 zsemlét meg 10dkg sonkát....
mert sok egyetemista, főleg a srácok tényleg ezt teszik, ha nincs aki kinevelje belőlük, de leginkább eléjük tegye a rendes kosztot. A menzát nem ismerik, szerintem még az épületet sem látták a Campuson. pfff... Tele lehet a hűtő szebbnél, szebb gyümölcsökkel, nem fogy. Persze ha előző este megmosom, szépen bedobozolom, netalán még egy neon színnel világító kedves kis post-it-et is rábiggyesztek, na akkor működik a dolog! Kiderül, minden a tálaláson múlik.

Az úgy történt, hogy ma reggel mikor G.-vel együtt kávéztunk megkérdeztem, mi a napi terv? Hány előadás lesz? és persze mit fog enni? mégis hogy képzelte?
- Elviszi azt az egy körtét és almát amit már kikészítettem, aztán talán megken 1 szendvicset dulce de leche-vel, nem is értem... Ma megkóstoltam a kenyerét, valami borzalmasan édes, én csak édességben kedvelem, de egye fene... és még mit? kérdezem, miután elmondja hogy 9től 6ig lesz bent. Az akárhogy is nézem egy 21 éves srác életében legalább 2-3 étkezést jelentene, legalábbis ahogy G.-t ismerem, aki ha ideje van és épp otthon van, legjobb szórakozása, hogy másfél óránként beáll a hűtőbe és eszik...

Ekkor hagytam fel az elméletek gyártásával, és elhatároztam mától nemcsak gyümölcsöt csomagolok neki, hanem ebédet is. Nem tagadom anyáskodó típus vagy. Néha elegem is van magamból emiatt, de nem nézhetem, hogy a velem egy háztartásban élő öcsém a nap nagy részében zsemlén és felvágotton éljen. Majd én megreformálom a dolgot. Biztos cikizni fogják először a haverok, aztán majd belekuncsorognak a dobozba. Aztán ki tudja?... lehet mellék állásban reggelente ebéd dobozokat fogok gyártani fiatal borász tanoncoknak, öcskös meg értékesít :) - hm? , nem is rossz ötlet!

Öcsi egyél! - saláta

Hozzávalók:
2 marék rukkola és bébicékla levél vegyesen
5 dkg füstölt hering
1 tojás keményre főzve
1 alma
1 tk mustár
citromos olíva olaj vagy olíva és citrom leve
fehérborecet
só, bors

Csomagoltam még neki 2 szelet barna kenyeret. körülbelül 10 percembe telt összeállítással, tojásfőzéssel, csomagolással együtt.

3 megjegyzés:

Moha írta...

Én ugyanezt csinálom a fiamnak, most vettem egy méretes dobozt a szendvicseknek, a másik a gyümölcsös. Amikor előadás után előszedte,néztek a többiek,tegnap már ettek is belőle:)) Van olyan napja amikor reggel 8-tól este 8-ig az egyetemen van,hát enni kell akkor is...
Öcséd büszke lehet a nővérkéjére!Remélem értékeli milyen jó dolga van!

Amelie írta...

Jó hallani :), valóban nagy szükség van erre...

András írta...

Cool tesó vagy :)