2009. szeptember 21., hétfő

Marcipános, fahéjas muffin szilva kompóttal

A sütögetés jó vasárnap esti elfoglaltság. Nemrég kaptam meg legújabb szakácskönyv szerzeményemet az ikonikussá vált Ottolenghi londoni étterem tulajdonosai által szerzett könyvet. Nagyon rég vártam már ezt a könyvet, egyrészt mert szerintem a friss alapanyagokat zseniálisan kombinálják, másrészt pedig lucullusi vacsorákra hasonlító tálalásuktól eláll a szavam, s szerencsére ez a látvány a könyvön is átjön.

Alapvetően a muffinokhoz furán viszonyulok, egyrészről unalmasnak találom őket, egy időben a Stahl-féle főző műsorokban sorra csak muffin készült, ez Nálunk otthon emiatt szállóigévé is vált. A friss muffin illatát azonban nagyon szeretem, különösen ha intenzív fűszerekkel turbózom fel. Egyébként rengeteg nehéz, rossz egyensúlyú tészta recepttel találkoztam már, arról nem is beszélve, hogy legtöbbjük másnapra már ehetetlen - ezt nagyon jól lehet ellensúlyozni a gyümölccsel a tésztában, vagy akár mellé tálalva is.

Tegnap este egy Ottolenghi-féle muffin receptet reprodukáltam, és nem bántam meg. Már a hozzávalókból is látszik, hogy nagyot nem bukhatunk vele. Csupa illatos és tartalmas hozzávalóból készül. Ami a csavar benne, hogy a muffin mellé készül egy sütőben sült szilva kompót. Ebből egy kis mennyiséget használunk fel a tésztába a többit a kész muffinok mellé kanalazzuk. A muffin készítése nagyon egyszerű: Nincs mást tennünk, mint külön összekeverjük a folyékony alkotóelemeket, külön a szárazat, majd ez utóbbit egy spatulával gondosan belekeverjük a nedves egyvelegbe. Majd muffin formába töltjük, és 25-30 perc alatt készre sütjük.

Hozzávalók:
480g liszt
1 tk. sütőpor
1/2 tk. szóda-bikarbóna
1 tk. őrölt fahéj
csipetnyi só
200g cukor
2 házi tojás
110g sótlan vaj, megolvasztva
280ml tej
2 narancs reszelt héja
120g marcipán reszelve
porcukor a tálaláshoz

Szilva kompót:
700g szilva, megmosva, negyedekre vágva
60g cukor
1 fahéj rúd, vagy őrölt fahéj

3 megjegyzés:

Mimi írta...

Én azon szerencsések közé tartozom akik kóstolták is...zseniális, köszi még egyszer Drága!!

trinity írta...

Ez nem a kommersz muffinok közé tartozik! Remélem, sütsz még ebből a könyvből, nagyon izgalmasnak tűnik!

Névtelen írta...

Tenyleg zsenialis a nuffinjuk van szerencsem minden nap kostolni:)!!!!